03 oktober 2017

Sociale netwerk van de klant

De intakevrijwilligers van de Sociale Kruidenier hebben een start gemaakt met het voeren van intakegesprekken met nieuwe klanten gericht op o.a. het sociale netwerk van de klant.

Hier komt nu al veel informatie uit naar voren waar we klanten mee verder kunnen helpen. Een voorbeeld hiervan is een klant die aangaf dat ze niemand heeft waar ze terecht kan; die we warm konden overdragen/doorverwijzen naar het maatjesproject van Humanitas. De eerste indruk is dat dit een veelbelovend experiment wordt! We hebben contact met Humanitas en de Regenbooggroep voor het doorverwijzen naar maatjesprojecten en zoeken nog door naar andere samenwerkingspartners die onze klanten zouden kunnen helpen wanneer zij eenzaamheid ervaren.

Schilderwerk

Op de locatie in Noord is een start gemaakt met het schilderwerk. De verbouwplannen van deze nieuwe Sociale Kruidenier worden eind september definitief gemaakt en in oktober start de verbouwing. In de tussentijd is de locatiecoördinator (Huub Waalewijn) begonnen met het aantrekken van vrijwilligers voor het draaien van de winkel en specifiek voor het voeren van de gesprekken met de klanten rondom thema’s als eenzaamheid & financiële zelfredzaamheid.

Vruchtbare bijeenkomst

Tijdens de bijeenkomst van Aanpak Eenzaamheid op 22 september hebben we informatie uitgewisseld en contact gelegd met een aantal initiatieven waar we mogelijk duurzame samenwerkingen mee kunnen aangaan, waaronder een project wat tevens in Noord van start gaat (Dans Paleis)! Een vruchtbare bijeenkomst dus!

Jessie Verhave

Projectleider van de Sociale Kruidenier

Dit blog is onderdeel van De Sociale Kruidenier


Delen