04 oktober 2017

Afstemmen en plannen

De voorbereidingen zijn begonnen! Cordaan en PostNL overleggen wat af. Over wat we communiceren en hoe we dat doen, zoals in deze blog. En over technische zaken. Er moet bijvoorbeeld een samenwerkingsovereenkomst komen, maar ook een bewerkersovereenkomst, want de privacy van de Amsterdammers moet natuurlijk wel gewaarborgd blijven.

Maar het gaat vooral de praktische zaken die geregeld moeten worden. Bij wie gaan de bezorgers straks langs? PostNL Datasolutions helpt Cordaan met een selectie van adressen. We willen de bewoners informeren over het aankomende experiment, daarom stuurt Cordaan hen voorafgaand aan het bezoek van de bezorgers een brief. Samen stemmen we af wanneer we wat doen en hoe de planning eruit ziet. PostNL bespreekt tussentijds intern met de teamleiders welke bezorgers mee zullen doen aan het experiment, en Cordaan overlegt met de participatiecoaches die straks op vervolgbezoek gaan. Toch misschien wel het belangrijkste zijn de inhoudelijke zaken. Welke vragen stellen we eigenlijk aan de bewoners? En hoe leiden we de bezorgers goed op? Gelukkig zijn de studenten van de hogeschool van Amsterdam (minor Community Care) ons ook aan het helpen om inzichtelijk te maken hoe het experiment verloopt en wat de bevindingen zijn bij de deelnemers!

Foto: Bij Cordaan dagcentrum Kadoelerbreek – De Buren

Dit blog is onderdeel van Postbezorgers


Delen